שטח החפירה (10 X 46 מ') נמצא ממערב לשטח שנחפר ב-1996 וכיוונו צפוןדרום. נתגלו ממצאים אחדים מן התקופה הניאוליתית וכן מעט ממצאים על פני השטח מן התקופה הפאטימית. שרידי הבנייה העיקריים נתגלו בתוך שכבת עפר כהה וקשה (כ-0.7 מ' עובי), שמתחתיה חול ים. הממצאים מתוארכים לתקופה העבאסית וכוללים קטעי יסודות של מבנים שכיוונם הכללי צפון–דרום ומזרח–מערב. היסודות נבנו מאבני גיר או קירטון קטנות ובינוניות שהשתמרו לגובה של נדבך אחד, בדרך כלל מתחת למפלס הרצפות. חלק מן הבנייה יבשה ובחלקה נעשה שימוש בתערובת של מלט אפור המכיל כמות גדולה של אפר ופחם.

 

בחלקו הדרומי של שטח החפירה נתגלתה כמות גדולה של שברי כלי חרס מעוותים –  פסולת של ייצור כלי חרס, וכן שבר של תבנית לנר עשויה מחרס, המעידים על קיומו של בית יוצר. עוד נתגלה באזור זה קנקן שקוע בחול ובתוכו שלושה חלוקי אבן (שניים שחורים ואחד לבן), 27 עצמות אסטרגלים (עצמות קרסול ששימשו בעת העתיקה למשחק) ובקבוקון זכוכית ללא צוואר.

 

נתגלו כמה בורות אשפה שנחפרו בחול. אחד מהם הכיל כלי חרס, בהם קנקנים, קערות, סיר בישול ונר וכן טבעת, כלי זכוכית ועצמות בעלי חיים. בור אחר הכיל קנקן שלם ושברים של קנקנים נוספים.

 

9 מ' צפונית-מזרחית לשטח החפירה נתגלה בור מים ו-2 מ' מדרום לו בריכת שיקוע מטויחת שבתקופה מאוחרת נבנתה עליה תעלת הזנה לבור המים. סביב הבור נתגלתה רצפה ששולבו בה שברי כלי חרס. בצפון שטח החפירה נתגלו שני מיתקנים עגולים, אולי בורות ספיגה שהותקנו בתוך שכבת חול קשה.

 

עוד נתגלו כעשרה נרות מעוטרים, כלי בזלת שמרביתם שימשו אבני רחיים, כלי זכוכית, חרוז פייאנס, טבעת וחפצי מתכת נוספים.