בחודש אוגוסט 2010 נערכה חפירת בדיקה במדרון ממזרח למבשרת ציון (הרשאה מס' 5983-A; נ"צ 2171-3/6349-51; איור 1), לקראת חציבת מנהרה לרכבת (מנהרה א3). החפירה, מטעם רשות העתיקות ובמימון רכבת ישראל, נוהלה על ידי מ' היימן (צילום שטח) בסיוע מ' קונין (מדידות).
באזור הררי תלול שמדרונותיו רוויים במדרגות חקלאיות נחפרו חתכים (L104–L100; איור 2) בארבע מדרגות (100, 101, 102, 104) בתוואי הגישה המתוכנן למנהרה. נמצאו שברי גוף מעטים של קנקני אגירה שאי-אפשר היה לתארכם.
מדרגה חקלאית 100 (2–4 מ' רוחב; איורים 3, 4) נשענת על קיר תמך (W105; כ-30 מ' אורך, 0.8 מ' רוחב) הפונה למורד המדרון. הקיר נבנה על מדרגת סלע (כ-0.4 מ' גובה) משתי שורות של אבני גוויל (עד 0.5 מ' אורך) שביניהן מילוי של אבנים קטנות. בחתך
(L100; מידות 1.5 X3.5מ') נחשף הסלע מתחת לשכבת קרקע (0.3–0.5 מ' עומק) המעמיקה לכיוון מורד המדרון במזרח.
למדרגה חקלאית 101 (עד כ-3 מ' רוחב; איורים 5, 6) צורת האות ר' והיא נשענת על קיר תמך (W106; כ-40 מ' אורך, 0.7 מ' רוחב; 0.4–1.0 מ' גובה) הבנוי משתי שורות של אבני גוויל (עד 0.4 מ' אורך) המגובבות זו על זו. בחתך (L101; מידות 1.5 X3.0מ') נחשף משטח סלע מתחת לשכבת קרקע (עד 0.5 מ' עומק).
מדרגה חקלאיות 102 (75 מ' אורך, 6–25 מ' רוחב; איורים 7, 8) נשענת על קיר תמך
(W108 ,W107; רוחב 0.7 מ', כ-0.5 מ' גובה) הבנוי משתי שורות של אבני גוויל (עד 0.4 מ' אורך) שביניהן מילוי של אבנים קטנות. נפתחו שני חתכים, באחד (L102; מידות 1.5 X 5.5 מ') נמצאו מתחת לשכבת קרקע (0.2–0.5 מ' עומק) הסלע וקרקע מעורבת באבנים במגוון גדלים, ובשני (L103; מידות 1 X3מ'; איורים 9, 10) נחשף מתחת לשכבת קרקע
(0.5 מ' עומק) סלע שבו כיסי קרקע מעורבת באבנים.
מדרגה חקלאית 104 (כ-30 מ' אורך, עד 8 מ' רוחב; איורים 11, 12) נשענת על קיר תמך (W109; אורך 28 מ', רוחב 0.8 מ', גובה כ-0.6 מ') הבנוי משתי שורות של אבני גוויל (עד 0.6 מ' אורך). הפן הפונה למורד המדרון בנוי מאבנים גדולות. בחתך (L104; מידות 2 X 6 מ') נחשף הסלע מתחת לשכבת קרקע (0.5 מ' עומק).