בחודשים ספטמבר-אוקטובר 1998 נחפרו 14 קברים ביציץ כ-500 מ' ממערב לתל מלוט (הרשאות מס' 2928-A-2946 ; A; נ"צ — רי"ח 18718-50/64028-108; רי"י 13718-50/14028-108), בעקבות פגיעה בעתיקות במהלך עבודות להנחת צינור בתוואי ההרחבה של מסילת הרכבת. החפירה, מטעם רשות העתיקות, נוהלה על ידי ס' גולן, בסיועם של מ' עג'מי (ניהול שטח), ד' פורוצקי (מדידות), צ' שגיב וס' מנדריאה (צילום), ו' אשד (אנתרופולוגיה פיזית), מ' שויסקיה-ארנוב (ציור ממצא קרמי), מ' סמילנסקי (ציור ממצא צור), ח' חלאילה (ייעוץ ממצא צור), א' ינאי (ייעוץ ממצא קרמי) וא' שמואלי (מידע על חפירות קודמות).
נתגלו 14 קברים מכמה תקופות: אחד מתקופת הב"ת 1, אחד מתקופת הב"ת 2א, שניים מתקופת הב"ת 2ב, תשעה מתקופת הברונזה המאוחרת הכוללים כלי יבוא מקפריסין וקבר אחד מתקופת הברזל 2. כל הקברים הם קברי שוחה סגלגלים או מלבניים שנחפרו בחמרה ובחול. חלקם דופנו בקירות לבנים ועל פי רוב הכיל כל קבר נקבר אחד ומעט מנחות קבורה שכללו כלי חרס (עד 15 כלים לקבר), פריטי מתכת, כלי צור, חרפושיות וחרוזים. העבודות שבוצעו במהלך הרחבת תוואי המסילה הסבו נזק רב לממצאים עד כי בחלק מן הקברים השתמרו שרידים דלים בלבד של שברי כלים או קטעי קירות לבנים. בקברים אחרים נתגלו הממצאים לצד הקבר לאחר שהוצאו על ידי כלי מכני שפגע בו. חמישה מהקברים השתמרו בשלמותם וכללו נקבר ומנחות באתרם (איור 1).