צומת הרוזמרין. בשטח מתחם 'בית השופט' (7; איור 2), שלא ניתן היה לתעדו, ניכרה בנייה באבני גזית עם שוליים.

דיר טנטור. בשטח במכון האקומני ללימודי תיאולוגיה של הכנסייה הקתולית וסמוך לו נמצא אזור שבו חציבות וקירות בנויים מאבני גוויל (15; לא מסומן במפה), מבנה בנוי אבני גוויל (16), מתקן חצוב (13) וספלול (14; לא מסומן במפה). על פני השטח נמצאו חרסים מתקופת הברזל 2. בסקר קודם שנערך בשטח (סקר ירושלים, האזור הדרומי, אתר [105] 141) זוהו מתקנים חקלאיים, גתות, בורות מים, מחצבות ושומרות על מדרונות גבעה מעוגלת.
מערות. נסקרו ארבע מערות חצובות בסלע קירטון (9–12) המקובצות בשטח מצומצם. מערה 9 היא מערת קבורה עם כוכים (סקר ירושלים, האזור הדרומי, אתר [105] 92). מערה 12 (סקר ירושלים, האזור הדרומי, אתר [105] 92; איור 3) היא מערכת של שלושה חללים חצובים שקירות מפרידים ביניהם. החציבה מצטיינת בגימור מעולה והדפנות אינן נושאות סימני כוכים או טיח.
מבנים ושומרות. נסקרו ארבעה מבנים (4, 5, 18 ו-19) מוקפים בטרסות קדומות. ממבנה 4 ההרוס נראית רק פינה שהשתמרה לגובה של כשני נדבכים. מבנה 5 הוא שומרה מלבנית (3×4 מ') בנויה מאבני גוויל בינוניות שלידה מוטלים לוחות ריצוף. מבנים 18 ו-19 נמצאו מתחת לערימת סיקול (איור 4).
קירות וטרסות. נמצאו טרסות רבות, במיוחד באזור המבנים, אך מופו רק טרסות וקירות שבנייתם מעידה על היותם קדומים (1–3, 6).
חציבות וספלולים. אתר 8 הוא כנראה מחצבה של אבנים קטנות ובינוניות. באתר 17 התגלה ספלול צר ועמוק שלידו סימני חציבה.
 
בצומת הרוזמרין וסביבתו התגלו בעיקר שרידי בנייה וטרסות חקלאיות ואילו באזור דיר טנטור וצומת כביש המנהרות התגלו נוסף על כך גם מתקנים חצובים. נראה שאזורים אלו היו במהלך הדורות חלק מן העורף החקלאי של ירושלים. לאורך התוואי המתוכנן להמשך כביש 4 נמצאו מערות חצובות וחציבות נוספות ונראה שהן השתייכו למתחם קבורה הנמצא למרגלות בית צפאפא (סקר ירושלים, האזור הדרומי, אתר [105] 91).