נחשפה אבן ים עגולה (1.4 מ' קוטר, 0.4–0.5 מ' עובי; איור 3), שנחצבה מאבן גיר, המונחת בשקע מעוגל בקרקע וסביבו סלעים. האבן עבה יותר בצד מערב ומתאימה לנטיית הסלע במקום ממזרח למערב. בין האבן לסלע הונחו אבנים קטנות לאחיזה טובה יותר של האבן. פרט לאבן הים לא נתגלו במקום שרידים נוספים של בית בד, לכן ייתכן שהאבן שימשה כאן בשימוש משני. הממצא שנתגלה סמוך לאבן היה דל מאוד, והוא כולל חרסים אחדים מהתקופה הרומית, ובהם שבר קערה מהמאה הא' לסה"נ (איור 4: 1), שהתגלה במילוי אדמה מתחת לאבן הים, ושפת סיר (איור 4: 3), שהתגלתה באדמת סחף על פני השטח.

במרחק כ-10 מ' ממזרח לאבן הים נתגלה פתח רחב, מלבני, של מערה (כ-2 מ' רוחב; איור 5). לא הובחנו סימנים לחצר או לחציבה כלשהי לפני הפתח. המערה לא נחפרה בשל התפוררות התקרה, ורק נעשה בה חתך. לא הובחנו סימני חציבה על דפנות המערה ועל רצפתה, ולכן נראה כי זו מערה טבעית שהתמלאה עם השנים בחלוקי נחל (L102) ובאדמת סחף (L108). הממצא שנתגלה היה דל, והוא כולל שפת סיר בישול (איור 4: 2) ושפת קנקן (איור 4: 4), המתוארכים למאה הא' לסה"נ; הם התגלו במילוי אדמה על הסלע מעל פתח המערה.
 
נראה כי השטח שנחפר היה חלק מהעורף החקלאי של בית החווה שנתגלה ממערב לשטח. על סמך אבן הים והגת שנתגלתה בקרבת מקום נראה כי כלכלתם של דיירי בית החווה התבססה על גידול עצי זית וגפן לשם הפקת שמן ויין. המערה שנמצאת בין אבן הים לגת שימשה אולי לאחסון.