השימוש הראשוני במערות לצורכי קבורה היה בתקופה הכלקוליתית המאוחרת (שלהי האלף הה'–האלף הד' לפסה"נ). בשלבים הקדום והמאוחר של תקופת הב"ק 1 שימשו מערות 1 ו-4 לקבורה; מערה 4 הכילה שלב קבורה נוסף מתקופת הברונזה המאוחרת (המאה הי"ג לפסה"נ).

 

בזמן החפירה נערך סקר קצר בשטח הגבוה של הגבעה על ידי ח' חלאילה וי' מילבסקי. השטח שפזורות בו מערות קרסטיות, העלה כמות גדולה של פסולת צור המתוארכת לתקופות האפיפליאוליתית והניאוליתית הקדם-קירמית ב'.  לרגלי הגבעה הובחנו משקעי חוף קדומים באתרם עשויים שכבות כורכר, חול וחמרה לסירוגין עם ריכוזי צדפים, עדות לכך שהשטח היה בעבר מתחת לפני הים.

 

מערה 1
תקרת המערה התלולה (כ-2.0 × 6.0 × 8.5 מ') התמוטטה בעבר. חלקה העליון הכיל כמה גלוסקמאות חרס; בתחתית אחת הגלוסקמאות נמצאה טביעת מחצלת (איור 1). מנחות הקבורה הנלוות שנמצאו באתרן כללו בעיקר קערות דמויות V קטנות, כמה גביעים גבוהים, קנקן חביתי קטן עם ידיות נקב וידיות מדף לסירוגין (איור 2) וקנקן פערור גדול עם ארבע ידיות (איור 3). הממצאים הונחו על רצפת הסלע הטבעי של המערה, נשענים אל הקיר הפנימי. כמה גלוסקמאות חרס ומנחות קבורה נמצאו באתרם בקצה הצפוני של החלק הנמוך של המערה. מעל שכבה זו נמצאו קבוצות של שניים-שלושה כלי חרס: בדרך כלל קנקן צבוע אדום עם ידיות אוזן  וקערה המיספרית צבועה גם היא באדום עם ידית מדף אחת, המתוארכים לשלב מאוחר יותר של תקופת הב"ק 1. כל קבוצת כלים ייצגה, ככל הנראה, קבורה (משנית) אחת. כמה שברים של קערות ממורקות אפור בעלות זיזים (איור 4), שנמצאו בחלק הדרומי של הקטע התחתון של המערה, מצביעים על קבורות משלב קדום יותר בתקופת הב"ק 1. ממצאים מעניינים נוספים במערה זו היו 12 צדפים מנוקבים מן הים האדום, ששימשו תליונים ויוחסו לקבורות של תקופת הב"ק 1. במערה זוהו לכל הפחות 22 נקברים מן התקופה הכלקוליתית ו-35 מתקופת הב"ק 1.

 

מערה 2
מערה קרסטית, כמה מטרים במורד הגבעה וכ-10 מ' מצפון למערה 1. רק מעט השתמר ממנה בשל פיצוץ הסלעים והסרת השפכים על ידי בולדוזרים. החלק הצפוני-מזרחי האחורי של המערה שהשתמר (4 מ' אורך, 1.5 מ' רוחב, 1.2 מ' גובה) הכיל ממצאים באתרם: גלוסקמת חרס שכיוונה צפון–דרום ופתחה לדרום, שהוצבה על שלוש אבנים שטוחות שהונחו על  רצפת הסלע של המערה, וכן לפחות שלוש קערות דמויות V שהונחו לאורך הצד הדרומי של הגלוסקמה, ושבר קנקן קבורה לצדה הצפוני. במערה זוהו לפחות שני נקברים מן התקופה הכלקוליתית.

 

מערה 3
השרידים הדלים של מערה זו נמצאו פחות מ-10 מ' מדרום-מערב למערה 2. התקרה המקורית וכל  קירות המערה פוצצו והוסרו לחלוטין על  ידי בולדוזרים. חלק מרצפת הסלע הטבעי של המערה (0.50 × 2.50 × 3.25 מ') ששרד היה מכוסה במילוי (כ-0.5 מ'). נמצאו באתרן שרידים של לפחות שלוש גלוסקמאות, מלוות במנחות קבורה מקרמיקה; לאחת הגלוסקמאות אף מפוסל על החזית הקדמית. במערה זוהו לפחות שישה נקברים מהתקופה הכלקוליתית.

 

מערה 4
מערה קרסטית, במעלה הגבעה מעל מערה 2 ופחות מ-15 מ' מצפון למערה 1, השתמרה היטב באופן יחסי ולא נפגעה קשה מפיצוצי סלע  או מבולדוזרים. התקרה התמוטטה בחלקה בעבר והוסרה באמצעים מכניים לפני החפירה. המערה (2 × 6 × 11 מ') היתה מלאה במצבורי עפר עד לגג, כמו שאר המערות. אף שהשתמרותה טובה יחסית, כמעט שלא אותרו ממצאים באתרם. מכלול חלקי של קרמיקה וכמה חפצי ברונזה מצביעים על כך שהמערה שימשה כנראה באקראיות בתקופה הכלקוליתית המאוחרת הן לקבורה הן למגורים. לאחר מכן היא שימשה בתקופות הב"ק 1, הב"ת 2א ולבסוף במשך הב"מ 2ב לקבורה בלבד. ממצאים שאינם מיוחסים במישרין לקבורות מתקופת הב"מ 2ב כוללים שתי סיכות רכיסה מברונזה, ראש חנית מברונזה, טבעת ברונזה, מגוון טיפוסי כלים קיפריים מיובאים וכן קנקני אגירה מקומיים. במערה זוהו לפחות 13 נפטרים מהתקופה הכלקוליתית והתקופות הב"ק 1א והב"מ 2ב.

 

מערה 5
המערה הדרומית ביותר, כ-30 מ' מדרום למערה 1. התקרה וחלק מן הקצה המערבי פוצצו והוסרו על ידי בולדוזר. בחלק הנותר של המערה (2.0 × 4.5 × 4.5 מ') היה מורד תלול כלפי רצפת הסלע המקורית, בדומה למערה 1. נמצאו שרידים של לפחות שבע גלוסקמאות חרס במצב השתמרות גרוע, חלקן באתרן; מהן אחדות מעוטרות באף אדם מפוסל בחזית, אחרות עם מסמרי טין, וכן כמה קערות דמויות V קטנות וגדולות. להימצאותם של שברי קערות בעלות רגל במערה זו שנעדרו לחלוטין בארבע המערות האחרות, יכולה להיות אולי משמעות פונקציונלית. במערה זוהו לפחות 12 נקברים מן התקופה הכלקוליתית.
ממצא מעניין במיוחד ממערה זו הוא צלמית חרס של אשה, ולה עיניים עשויות בטביעות אצבע, איבר מין צבוע אדום, שדיים מפוסלים ואף החסר עתה (איור 5); לא נמצאו רמזים לזרועות ולרגליים.

 

ראוי לציין כי טיפוסי כלי חרס כלקוליתיים מסוימים, כגון בזיכים ומחבצות, נעדרו כמעט לגמרי מן המערות החפורות. לא נמצאו במערות כלי בזלת למעט אבן שחיקה אחת ממערה 4, שזמנה לא ידוע, ושבר לא מזוהה של בזלת ממערה 1.