שטח F1  (גודל 2 × 2 מ'). מתחת לרובד שעוביו כ-1.5 מ' נמצאה הצטברות של שרידי יישובים קדומים (כ-0.6 מ' עובי) ובבסיסה רצפה עשויה מאבנים קטנות, חרסים ועצמות בעלי חיים.

 

בשטח F2 (גודל 2 × 2 מ'; איורים 1, 2) נמצאו רובד והצטברות כמו בשטח F1. בבסיס ההצטברות, בדרום הריבוע, נמצאה רצפת אבנים שטוחות שהושתתה על סלע טרוורטין. בפינה הצפונית-מערבית של הריבוע נתגלה קבר. בתחום שטח החפירה נמצאה רק הגולגולת מונחת על צדה הימני והקודקוד לכיוון דרום. הגולגולת מאוחרת למפלס הרצפה ועל פי החתך הסתבר שיש לשייכה לשלב מתקדם של שרידי ההתיישבות.

 

שטח F3 (גודל 3 × 10 מ') סמוך לפלג. בחתך שעומקו כ-2.5 מ' נמצאו מרובדים כמה סדימנטים:
בבסיס  טרוורטין שמופעו חולי, רק ראשו נחשף (0.8 מ' עומק), מעליו רבדים (1.1 מ') של משקע נחלי שרובו דק גרגר ויש בו חלוקי נחל אחדים, ומעליו הצטברות מודרנית (0.6 מ') של סחף נחלי, קרקע בזלתית, מעט בולדרים וגרוטאות. מתברר שגם אם היו שרידי יישוב קדום, הם נשטפו במים.

 

הממצא והתיארוך. בהצטברויות היישובים נמצאו שרידים רבים שכללו חרסים, עצמות, כלי עבודה מעצם, כלי אבן וכלי צור. מניתוח ראשוני של הממצא עולה כי יש להקבילו לממצאי שכבה III שהוגדרה בחפירות 1996-7 ומתוארכת לשלב מתקדם של התקופה הכלקוליתית הקדומה, המאוחר לימיה של תרבות ואדי רבה ובן זמנה של שכבה VIII ביריחו. זהו המכלול הנקי הראשון המשויך לשכבה זו והוא יסייע בהבנת הרצף התרבותי באתר הגושרים.