ריבוע C12 (איור 2). נחשף קיר של מדרגה חקלאית (W203) במתאר חצי עגול, שהושתת על סלע אם בזלת ונבנה באבני בזלת גדולות (0.6 × 0.7 × 0.8 מ'). אי אפשר לקבוע את זמנו.

 
ריבוע H13 (איור 3). על פני השטח תועד קיר שדה ארוך וצר (W201), שנבנה בכיוון כללי צפון–דרום מאבני בזלת במגוון מידות. מתחת לקיר נחשף מבנה עגול, שהושתת על סלע האם ונבנה באבני בזלת (W206; קוטר 3 מ', גובה השתמרות מרבי 1.5 מ'; איור 4). בחפירת ההצטברות בתוך המבנה (L207) התגלה חומר שרוף רב, אדמה מעורבת בחומר גירני דק גרגר ושברים של אבני גיר מתפוררות בחלקן, ועליהן סימני שרפה. אבני גיר אינן ממצא שכיח בסביבת האתר ומקור מוצאן הקרוב ביותר הוא בערוצי נחל ראש פינה. עוד התגלו בהצטברות זו שברי כלי חרס שחוקים עם עיטורים האופייניים לתקופה הכלקוליתית (איור 1:5–3), שבר ידית מתקופת הברזל (איור 4:5), שברים של סיר בישול באתרו מהתקופה הביזנטית (איור 6) וכן שני פריטי בזלת דמויי טיפה שתיארוכם אינו ברור (איור 1:7, 2). מתארו העגול של המבנה והחומר שנמצא בהצטברויות בתוכו מלמדים כנראה כי זהו כבשן סיד. על סמך הממצא הקרמי נראה כי כבשן זה נבנה בתקופה הביזנטית ולא המשיך לשמש לאחר תקופה זו.
 
ריבוע I12 (איורים 3, 8). על פני השטח תועד קיר שדה צר וארוך, שהושתת כנראה בחלקו על בולדרים הסדורים בציר מזרח–מערב. עם פירוקו של קיר זה והסרת שכבת פני השטח נחשף קיר רחב (W211; כ-1.5 מ' רוחב), שנבנה מאבני גוויל מבזלת, גדולות בפן החיצוני וקטנות בפן הפנימי. הקיר הושתת ברובו על סלע אם בזלת, ובחלקו הקטן על מצע אדמה דק ששימש לפילוס פני הסלע. אל קיר 211 ניגשת מדרום רצפת עפר מהודק (L215), שעליה נחשפו כלי שחיקה אחדים מבזלת (איור 1:9, 2), שברי כלי חרס המתוארכים לתקופת הברזל 2, ובהם קערות (איור 2:10), קנקנים (איור 3:10) , קדרות (איור 4:10) וסירי בישול (איור 5:10–7), וכן שבר יחיד של קערה המתוארכת לשלהי תקופת הברונזה התיכונה (איור 1:10). בהצטברות אדמה שחתמה את המבנה ואת המפולות שמעליו נמצאו שברי כלי חרס מהקרמיקה הגולנית מהתקופה הכלקוליתית, שברי מורטריה המתוארכת לתקופה הפרסית (איור 8:10) וכן שבר מקטרת מהתקופה העות'מאנית (איור 9:10).
 
מן החפירה עולה כי באתר שמדרום לתל יעף הייתה פעילות אנושית בחמש תקופות עיקריות, ולא בשתיים כפי שהיה ידוע עד כה. נראה כי תחילת הפעילות באתר הייתה בתקופה הכלקוליתית, שממנה התגלו שברי כלי חרס וצור (אותרו בסקר שערך סטפנסקי). שרידי המבנה שנחשף בריבוע 12I וכן המבנה שנחשף בחפירת האתר בשנת 2006, מעידים על התיישבות בתקופת הברזל 2, בת זמן ההתיישבות בתל יעף הסמוך. ממצאים אלו מחזקים את סברתו של סטפנסקי (34:1999) שהיישוב באתר היה יישוב-בת של היישוב בתל יעף. כלי החרס מהתקופות הברונזה התיכונה והפרסית שהתגלו בחפירה מלמדים אולי כי בדומה לתל יעף גם באתר הייתה נוכחות בתקופות אלו (סטפנסקי 32:1999–33, לוח IX). בתקופה הביזנטית נבנה באתר כבשן סיד. כמות אבני הגיר שנמצאה בחפירת הכבשן ובסביבתו מלמדת על שימוש קצר מועד במתקן זה. ייתכן שהכבשן הוקם לטיוח או סיוד של מתקן או מבנה ששכן סמוך לכאן וטרם נחשף. קירות השדה הארוכים והצרים שתועדו על פני השטח נבנו לשמש בפעילות חקלאית לאחר שכבשן הסיד יצא משימוש. קשה לקבוע באיזו תקופה הם נבנו, ייתכן בתקופה העות'מאנית או אף מאוחר יותר בימי המנדט הבריטי, אז התקיימה באזור פעילות חקלאית; ואכן במפות משנות ה-30 וה-40 של המאה הכ' ניכרים באזור מטעים של עצים נשירים.