בחודש מרס 2007 נערכה חפירת הצלה מצפון לאחיהוד ולכביש עכו–כרמיאל (הרשאה מס'
5070-A; נ"צ 21683/75746), לקראת הנחת מסילת רכבת. החפירה, מטעם רשות העתיקות ובמימון רכבת ישראל, נוהלה על ידי ח' טחן-רוזן (שרטוט וציור ממצא), בסיוע י' יעקובי (מנהלה), ה' סמיטליין (צילום שטח) וצוות חופרים של רשות העתיקות.
נחפרו שני שטחים המרוחקים כחצי קילומטר זה מזה. נחשפו גת קטנה חצובה בסלע ומתקן מלבני חצוב, ונאספו שברי כלי חרס ספורים מהתקופה הרומית המאוחרת.
שטח 1. על משטח סלע גדול נחשפה גת חצובה שכיוונה צפון–דרום ולה משטח דריכה (כ-1.7×2.0 מ') שאליו צמוד מדרום בור איסוף (כ-0.65 מ' קוטר, כ-0.7 מ' עומק; איורים 1, 2). במזרח משטח הדריכה נמצא בור נוסף, קטן יותר, ומולו במערב נמצאה גומה. מבור האיסוף יוצאת תעלה חצובה רדודה שממשיכה עד קצה משטח הסלע.
שטח 2. נחשף מתקן מלבני חצוב (0.9×1.3 מ', כ-0.35 מ' עומק; איורים 3, 4) שבתחתיתו בור שיקוע רדוד, ונאספו מעט שברי כלי חרס.
שברי כלי החרס כוללים קערות (איור 5: 1–4) מהתקופה הרומית המאוחרת (המאות הג'–הה' לסה"נ) ובסיס של כן (איור 5: 5) מתקופה זו (המאות הג'–הד' לסה"נ). אי אפשר לתארך את המתקנים, אך ייתכן שגם הם מתקופה זו.