התעלה נמצאה נקייה ברובה מממצא ארכיאולוגי, אך בקטע קטן בחלקה המזרחי, סמוך לתל, נחשפה בעומק של 1.5 מ' מתחת לפני השטח שכבת יישוב ובה מעט שברי כלי חרס מתקופת הב"ק 2.

 
בחלק המערבי של שטח החפירה שמצפון לתל נמצאו שתי ערמות אשפה, המרוחקות כ-30 מ' זו מזו. הערמה המערבית מיוחסת לתקופה הפרסית, ונמצאו בה שברים של כלי יבוא מאתונה ומקפריסין, ושל כלי חרס מקומיים, ובהם קערות, סירי בישול, קנקנים ונרות. הערמה המזרחית הוערמה בתקופה ההלניסטית (איור 1), ובה נמצאו שברי אמפורות חתומות מרודוס ומקוס ושברים רבים של כלים מקומיים.
 
ערמות האשפה כיסו על בית קברות, שבו נתגלו עשרים קברי שוחה, שנחפרו כולם בציר מזרח–מערב ובכל קבר הונח נפטר אחד בלבד. באחד הקברים הונחה צפחת קטנה (איור 2), אשר על פי הצורה ואיכות החומר שלה תוארכה לתקופת הברזל הקדומה או לשלהי תקופת הברונזה המאוחרת. שאר הקברים מיוחסים לתקופה הפרסית: בשלושה קברים הונחו קנקנים עם בסיס מחודד, כתף מזווה, זוג ידיות כתף ושפת טבעת שטוחה, האופייניים לתקופה, אחד מהם למראשותיו של הנפטר (איור 3); בקבר אחר נמצאה פכית חרס יחידה; בקבר נוסף – פכית וקנקנית מחרס; ובשלושה קברים, בחלק המזרחי של בית הקברות, נתגלה מכלול תכשיטים עשיר, הכולל עגילים ואצעדות מברונזה, וכן טבעות מברזל וממתכת שלא זוהתה, אולי סוג של כסף. באחד מקברים אלה נמצא לצד הנקבר גם כלי איפור חרוטי מעצם מעוטר בחריטה בדגמים הנדסיים, ובתוכו מחט מתכת ששימשה לאיפור (איור 4).
 
בקצה המזרחי של שטח החפירה הצפוני נחשף בור (2×3 מ', 1.5 מ' עומק) מדופן באבני גזית, שבתחתיתו הותקן קבר מלבני (2.4 מ' אורך, כ-0.6 מ' רוחב) מדופן ומקורה באבני גזית, שצירו מזרח–מערב (איור 5); ציר הקבר וממדיו דומים לאלה של הקברים האחרים מן התקופה הפרסית, אך לא נמצאו בו ממצאים כלשהם. דומה כי הבור המדופן שהותקן מעל לקבר נועד למנוע גלישת קרקע שתכסה את הקבר. במהלך התקופה הרומית נוקה הבור המדופן, ובתחתיתו, על גבי אבני הקירוי של הקבר, נקבר אדם בוגר ולצדו בקבוקים מזכוכית ומאבן (ר' איור 5).