תקופת הברונזה המאוחרת

החפירה התמקדה בעיקר בתקופה זו ונחפרה בעיקר שכבת החורבן של הארמון המנהלי. נחשפו קירות אחדים של הארמון המנהלי, התוחמים שלושה חדרים ומתחברים לקירות שנחשפו בעבר בשטח M2. יש לציין כי בכל החדרים הגיעה שכבת החורבן עד מעל ראשי קירות הלבנים – מעל 1.5 מ'.
החדר הדרומי-מערבי (איור 2). זוהו ארבעת הקירות התוחמים חדר זה, אך פתח החדר לא זוהה וייתכן כי זהו חדר תת-קרקעי. בפינה הצפונית-מערבית של החדר נחשפה אבן גיר גדולה (כ-1 מ' אורך, 0.8 מ' רוחב, לפחות 0.8 מ' גובה, תחתיתה לא נחשפה), ייעודה עדיין אינו ברור. הקיר המערבי, הפנים החיצוניות של האבן וכן חלק מהקיר הצפוני צופו בטיח העשוי מחומר לבנים בהיר.
החדר הדרומי-מזרחי (איור 3) הוא המשכו המערבי של חדר שנחשף בעונות 2012–2013 בשטח M2, שהתגלו בו כמויות גדולות של קערות מעוותות (scoops), צפחת גדולה מאוד וכן שתי קערות בזלת. לחדר היה כנראה פתח בקיר הצפוני שנסתם בשלב מאוחר בקיר לבנים שעוביו לבנה אחת. נחשפה שכבת החורבן שמעל רצפת החדר ובה שברי כלים מרוסקים משולבים בקיר הלבנים המערבי וכן שברי תקרה העשויה משכבות טיח (כ-5 ס"מ כל שכבה).
החדר הצפוני (איורים 4, 5) רחב ידיים ולו פתח רחב ומרשים בצפון. בין החדר לבין החדר הדרומי-מזרחי יש כנראה פתח הצפוי להיחשף בעונה הבאה.
מצפון לחדר זה נחשף הפן הצפוני של קיר W307-16, בעונה הבאה יוברר אם יש לו שתי אומנות מצפון.
במערב השטח נחפר חדר נוסף, שבקירו הצפוני זוהו לפחות שני שלבי שימוש – פתח בקיר וסתימתו. בעונה הבאה יוברר אם לקיר היה שלב שימוש קדום יותר. בתוך שכבת החורבן בחדר התגלה שבר פסל מצרי, ייתכן בשימוש משני כאבן בנייה באחד מקירות הארמון, שהתמוטטו בעת חורבן המבנה. ייתכן, בדומה לפסלים אחרים, שגם חפץ זה נותץ במכוון בעת חורבן העיר.
 
המאה הי' לפסה"נ – מתחם המצבות
בעונת 2015 נחשפו מצבה נוספת הקשורה במתחם המצבות שנחשף בעונת 2011 (בכר 2012) והפינה הצפונית-מערבית של המתחם (בן-תור ובכר 2016). בעונה זו התברר כי יסודות הקירות הצפוני והמערבי הם בולדרים גדולים מאבני גיר, מהוקצעים בחלקם, בדומה לקירות שנחשפו במזרח. במערב השתמרו הקירות לגובה רב יותר, הנדבכים העליונים בנויים באבנים מעט קטנות יותר.
עוד נחשפו המשכו המערבי של הקיר שעליו היו מונחות כנראה המצבות ורצפות המבנה שהתגלו ריקות מממצאים (איור 6).
קטע זה של מתחם המצבות היה בנוי על מפולות הלבנים של קיר הלבנים האדיר של הארמון המנהלי מתקופת הברונזה המאוחרת.
 
המאה הט' לפסה"נ – החומה המלאה
טרם הרחבת העיר מזרחה – הקמת מבני המחסנים ובניית החומה המלאה (בן-תור וצוקרמן 2010בן-תור ובכר 2016) – הונח מילוי אדיר מעל חורבן הארמון המנהלי. בעונת 2014 נחשפה חומת לבנים מתחת לחומה המלאה (בן-תור, צוקרמן ובכר 2015). בעונה זו הוסרה חומת הלבנים והתברר כי היא נבנתה הישר מעל חורבן הארמון המנהלי (איור 7: החץ העליון מצביע על לבני תשתית החומה והחץ התחתון על שכבת החורבן). נראה כי חומת הלבנים אינה מייצגת חומה שעמדה בפני עצמה ושימשה ביצור לעיר, אלא יסודות ופילוס השטח טרם בניית חומת האבן ששימשה ביצור העיר במאה הט' לפסה"נ.