בחודש אוגוסט 2005 נערך סקר לאורך מסילת הרכבת ולאורך קטע מכביש מס' 2, בין גלילות למחלף חוף השרון (הרשאה מס' 4568-A; נ"צ — רי"ח 18250-420/67385-8100; ר"י 13250-420/17385-8100), לקראת שינוי בתוואי המסילה והרחבת הכביש. הסקר, מטעם רשות העתיקות ובמימון רכבת ישראל ומע"ץ, נערך על ידי י' דגן, ל' ברדה (GPS) וד' ברקן.
נסקרה רצועה (5.2 ק"מ אורך, כ-200 מ' רוחב) הנמשכת ברובה לאורך מסילת הרכבת, ובמקצתה בין המסילה לכביש מס' 2 ולאורך הכביש סמוך לשפיים (איור 1). זהו אזור של אדמת סחף, שבו התפתחו ביצה או שלוליות חורף. רוב השטח הנסקר מעובד באופן אינטנסיבי ונערכו בו פעולות פיתוח רבות.
בשטח זה, אשר נסקר בעבר במסגרת הסקר הארכיאולוגי של ישראל, נבדקו מחדש שישה אתרי סקר הנמצאים בקרבת התוואי המתוכנן של מסילת הרכבת (גופנא ר' ואיילון א' תשנ"ח, מפת הרצליה [69], אתרים 1, 7, 24, 32–34). כמו כן אותרו ותועדו ארבעה אתרים ובהם שרידים קדומים שלא היו מוכרים קודם לכן. להלן תיאורם:
1. נ"צ 18447/67869 – פזורת דלה של חרסים לא אינדוקטיביים (1.5 דונם).
2. נ"צ 18483/67772 – שרידי יישוב (כ-1.3 דונם). על פני השטח פזורים חרסים רבים, בעיקר מן התקופה הביזנטית.
3. נ"צ 18483/67775 – ערמות קטנות של אבני בנייה מכורכר בשולי היישוב (אתר סקר מס' 2). בקרבת מקום הוערמה בעבר פסולת בנייה מודרנית.
4. נ"צ 18411/68008 – פזורת דלה של אבני צור, ובהם שלושה כלי צור שאינם ניתנים לתיארוך, וחרסים שחוקים (כ-750 מ"ר).