שטח A

נחפרו שני ריבועים סמוכים זה לזה (A2 ,A1). החפירה בריבוע A1 העמיקה עד לאדמה סטרילית ולא התגלו שרידים עתיקים. בריבוע A2 התגלו ארבע שכבות: (1) הצטברות עבה של אדמה בצבע חום בהיר בפני השטח; (2) ארבעה בורות קבורה מתקופת הברונזה המאוחרת 2, שחתכו את השכבות הקדומות להם; (3) שכבה עבה (0.3 מ' עובי) של שברי כלי חרס משלהי תקופת הברונזה הקדומה 1, כלי צור ואבני שחיקה וכמה אבני שדה בינוניות וקטנות פזורות; (4) אדמת חרסית סטרילית דחוסה, שמעורבים בה תרכיזי גיר.
כיוונם של כל בורות הקבורה מתקופת הברונזה המאוחרת 2 מזרח–מערב, וברור שהם חלק מבית קברות נרחב, הדומה לבית הקברות מאותה תקופה בדיר אל-בלח', המרוחק כ-14 ק"מ מדרום לעזה וכ-200 ק"מ מעמק יזרעאל ולבית הקברות הצפוני של בית שאן, 43 ק"מ ממזרח לתל שדוד. באחד מבורות הקבורה התגלה ארון קבורה גלילי שלם מחרס, שלו מכסה מעוטר בתבליט של פני אדם עשוי בתבנית (איורים 3, 4). בתוך ארון הקבורה התגלו שרידי קבורה ראשונית של נקבר יחיד ממין זכר, שהונח על גבו, ראשו פונה למערב ורגליו פונות למזרח. בתוך הארון ומחוצה לו התגלו מנחות קבורה. בתוך הארון התגלו כלי חרס קטנים אחדים וקערת ברונזה הפוכה שלמה. קרוב לצד ימין של הנקבר התגלה פגיון ברונזה. על ידו השמאלית של הנקבר התגלתה טבעת זהב ובה משובצת חרפושית, הנושאת את אחד מחמשת השמות המלכותיים של השליט המצרי סתי הראשון (nb-m3’t-m’; איור 5), שייסד את השושלת ה-XIX. כן התגלו שלושה כדי ארכוב, שניים בתוך הארון ואחד מחוצה לו, וצפחת. מסביב לארון הקבורה ומעליו התגלו מנחות מזון, ובהן כמה קנקנים לאגירת נוזלים וקערות שלהן בסיס טבעת, ובכמה מהן התגלו עצמות בעלי חיים. מסביב לארון התגלו עצמות בעלי חיים פזורות ומעל למכסה הארון התגלתה גולגולת שור.
שלושת בורות הקבורה האחרים מרוחקים פחות מ-3 מ' מדרום-מערב לארון הקבורה וגבוהים סנטימטרים אחדים מעל סלע האם הגירי (שכבה 4), ובהם התגלו ארבעה נקברים בקבורה ראשונית, שהונחו על גבם בארטיקולציה מלאה, ידיהם מתוחות לאורך הגוף, ולצדם מנחות קבורה (איור 6). כיוון שלוש הקבורות דומה לזה של ארון הקבורה, ועל כן נראה כי היה קשר בין הנקברים. בורות הקבורה כוסו באדמה חומה כהה, כנראה האדמה שהוצאה בעת חפירתם. מעל כיסוי האדמה של חלק מהקברים (L127) הונחו אבני שדה מגיר, כנראה לציון הקבר. מעל כיסוי האדמה של שלושת בורות הקבורה התגלו שני קנקנים, שני גביעים, נר וקערה, ומעל החזה של אחד הנקברים (L126) הונחה לבנת בוץ גדולה.
 
שטח B
נפתחו ארבעה ריבועים סמוכים זה לזה (B4–B1), ונחשפו שלוש שכבות (3–1). לשכבה 1, המאוחרת ביותר, יוחסו שרידי מכלול מבנים מהתקופה הרומית התיכונה (איור 7), ובהם הובחנו שני שלבי משנה ברורים. לשלב המאוחר (b1) יוחס מבנה, שחלק מאבניו נלקחו מהשלב הקדום של הבנייה. על סמך הממצא הקרמי מהשלב המאוחר נראה כי זמנו של המבנה בתקופה הרומית התיכונה (המאות הב'–הג' לסה"נ). לשלב הקדום (1a) יוחסו שרידי יסודות איתנים של מבנה מלבני, שנבנו מאבנים גדולות ובולדרים; הם התגלו הישר מתחת לשלב המאוחר של המבנה. בריבוע 3B נחשפו שרידי מבנה וחצר צמודה אליו, שהשתמרותם טובה, הכוללים קטעים מרצפת חלוקי אבן, ארבע אבני שחיקה מבזלת (איור 8) ומכוש מברזל, המלמדים כי מבנה זה והחצר שימשו לפעילות חקלאית. יש לציין את השברים הרבים של כלי אבן שהתגלו בשלב זה, חלקם ספלים ושולחנות מאבן גיר רכה הקשורים להלכות הטהרה ביהדות, המלמדים על המוצא האתני של האוכלוסייה ששכנה באתר במהלך המאה הב' לסה"נ. בין שני שלבי המשנה של המכלול התגלה רובד אדמה דק (0.10–0.15 מ' עובי), המלמד כי תקופת הנטישה והיישוב מחדש של האזור הייתה קצרה. שכבה 2 משתרעת הישר מתחת לשרידי המבנה משכבה 1. התגלו שישה בורות קבורה מתקופת הברזל 2א' ולצדם כלי חרס, חלקם כלים בסגנון פניקי וכלי נשק מברזל (איורים 9, 10). הנקברים בקבורות הונחו במגוון כיוונים. קבורות אלה הן חלק מבית קברות נרחב שנחפר על ידי א' רבן בשנות ה-70 של המאה הכ' באזור. שכבה 3 כוללת אדמה סטרילית בצבע חום כהה, שהעמיקה בכל ארבעת הריבועים לעומק של כ-2.5 מ' מתחת לפני השטח.
 
שטח C
נפתחו שני ריבועים סמוכים זה לזה (C2 ,C1; איור 11) ונחשפו שלושה שלבי בנייה, מהם השניים המאוחרים מתוארכים לתקופה הרומית (המאות הב'–הג' לסה"נ) והקדום מתוארך תקופה ההלניסטית (המאה הב' לפסה"נ).
 
ריבוע C1. לאחר הסרת מפולות אבנים רבות מפני השטח נחשף קטע מקיר שהתמוטט בחלקו. סמוך אליו התגלה קטע מיסוד של קיר נוסף, איתן, שהושתת על אדמה חומה בהירה עשירה בחומר אורגני ונבנה מאבנים גדולות שסותתו גס; הוא השתמר לגובה מרבי של שלושה נדבכים. כן נחשף פתח בכיוון מזרח–מערב, ובו שלוש אבני סף צמודות. נראה כי שרידים אלה הם חלק מחצר נרחבת, שרק קטע קטן ממנה נחשף סמוך למחיצה המערבית של הריבוע. בקטע זה התגלו כמה שברים של אבני שחיקה מבזלת. שרידי המבנה שהתגלו בריבוע מתוארכים לתקופה הרומית (המאות הב'–הג' לסה"נ).
 
ריבוע C2. התגלו שרידי מבנה, ובהם הובחנו שלושה שלבים. לשלב הבנייה המאוחר יוחסו מילויי אדמה, ובהם ממצא חרסים מעורב מתקופות הברזל, ההלניסטית והרומית, המלמד כי בחלק זה של האתר יש כנראה גם שרידים מתקופת הברזל שטרם נחשפו. לשלב הבנייה האמצעי יוחסו מילויי אדמה בצבע אפרפר-חום, שמעורבים בהם חרסים רבים המתוארכים כולם לתקופה הרומית. לשלב הקדום יוחסו קטעים של שני קירות רחבים, השלובים זה בזה, שחילקו את החלל לשני חלקים הנמשכים אל מחוץ לשטח החפירה. קירות אלה נבנו מאבנים גדולות מסותתות והשתמרו לגובה שני נדבכים. בהקשר לקירות אלה התגלתה ידית של אמפורה רודית חתומה (איור 12).
 
שטח D (איור 13)
ריבוע D1. שכבת פני השטח כוללת אדמה חומה-אפורה דחוסה, שבה מעורבים חרסים מהתקופה הרומית. מתחת לשכבת פני השטח נחשפה שכבת אדמה אפרפרה, ומתחתיה שכבת אדמה אדמדמה-חומה ובה עדשות של אדמה שרופה שחורה — שרידי קיר של לבני בוץ. כתוצאה מגשמים רבים שהציפו את האזור במהלך החפירה הוסר חלק ניכר מקיר זה, אם כי שרידיו ניכרים היטב במחיצות הדרומית והמערבית של הריבוע (איור 14). במפלס התחתון של שכבה זו נחשפה אדמה חומה-שחורה שרופה, ובה פחם. נראה כי אלה הם שרידים של מבנה נרחב שנבנה מלבני בוץ. בדרום-מערב הריבוע נחשף ריכוז של אבני שדה גדולות וקטנות, אולי חלקו העליון של קיר או קירות; ריכוז זה הופרע בחלקו בעת ניקוי הריבוע לאחר ההצפה. בחלק זה של הריבוע התגלתה אדמה חומה בהירה ובה חרסים מתקופות הברונזה הקדומה 1 והברזל 2.
 
ריבוע D2. נחשפו כמה שלבי יישוב (שכבות 4–1), שאין להם המשכיות בחלקים אחרים של האתר. בעומק של 1.5 מ' מתחת לפני השטח התגלו ריכוז צפוף של אבני שדה בינוניות וקטנות ואדמה חומה בהירה, ובה חרסים מהתקופות ההלניסטית והרומית. מתחת לאלה התגלתה שכבה 1, הכוללת ריכוז צפוף של אבני שדה בינוניות וקטנות וכמה לבני בוץ שרופות וכן אדמה חומה בהירה ובה חרסים מתקופות הברזל 2ב'–ג'. בעומק של 0.4 מ' מתחת לשכבה 1 נחשפה שכבה 2, הכוללת אבני שדה בינוניות וקטנות, כנראה חלק מקיר או שרידי רצפה, וכן ממצא חרסים מעורב מתקופות הברונזה המאוחרת והברזל 2ב'. בעומק של 0.4 מ' מתחת לשכבה 2 התגלתה שכבה 3, הכוללת ריכוז צפוף של אבני שדה גדולות ובינוניות, שהתמוטטו אולי מקיר, וחרסים מתקופת הברזל 2. לאחר הסרת שכבה 3 נחשפה שכבה 4, הכוללת ריכוז צפוף של אבני שדה קטנות, כנראה חלקה העליון של רצפה, וחרסים רבים המתוארכים כולם לשלהי תקופת הברונזה הקדומה 1. החפירה לא העמיקה לקרקע בתולה.
 
בשטח A נחשפו שרידי שדה קבורה מתקופת הברונזה המאוחרת 2, שלו דמיון לבתי קברות בני אותו זמן בדיר אל-בלח ובבית שאן. לשרידים אלה חשיבות רבה ואפשר שהם מלמדים שבתל שדוד הייתה מצודה מנהלית בסגנון מצרי, כפי שהתגלתה באתרים אחרים שבהם נמצאו ארונות קבורה אנתרופואידיים. בשטח B התגלו שרידי בית קברות מתקופת הברזל, עשיר בממצא קרמי אך נטול ממצא קטן, כמו תכשיטים, חרוזים או סיכות. כן התגלו בשטח זה שרידי מבנה איתן מהתקופה הרומית, שהם חלק ממבנה חצר ובו חדרים רבים. בשטח C התגלו שרידי מבנה איתן מהתקופה ההלניסטית, אך מאפייניו אינם ברורים בשל החפירה המצומצמת. בשטח D נחשפו שרידי מבנה מתקופת הברזל 2, שנבנה מלבני בוץ ונהרס כנראה בשרפה, וכן רצפה המתוארכת לשלהי תקופת הברונזה הקדומה 1. שרידי המבנה מתקופת הברזל 2 יחד עם שרידי בית הקברות מתקופה זו שהתגלו בשטח B מלמדים כנראה כי בתל שדוד שכן בתקופת הברזל 2 יישוב נרחב ומשגשג.